معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری موکب‌های دانش‌آموزی در مراسم اربعین حسینی گفت: ۶ میلیون دانش‌آموز در طرح نماد غربالگری شدند.

هدایت تحصیلی بیشترین تماس با سامانه تلفنی  ۱۵۷۰

محمدحسین پورثانی در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور برای مدارس بعد از سال‌ها جذب خواهد شد.

وی افزود: ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوی ملی دانش‌آموزان شرکت می‌کنند که این هفته اردوی پسران و هفته آینده اردوی دختران برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان کرد: هدایت تحصیلی امسال در مقایسه با سال گذشته دو هفته زودتر آغاز شد و هم‌اکنون در مرحله جبران نمرات برای دانش‌آموزانی هستیم که می‌خواهند به رشته دیگر بروند.

پورثانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اربعین گفت: اعزام دانش‌آموزان و دانشجومعلمان را به مراسم اربعین حسینی خواهیم داشت و موکب‌های اربعین را در مدارس و پایگاه‌های دانش‌آموزی خواهیم داشت و در مرزهای خروجی کشور موکب‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

وی مطرح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۱۵ هزار دانش‌آموز از طریق مدارس به مراسم اربعین حسینی اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آیین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانش‌آموز برگزیده در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری، جشنواره خوارزمی، مدال‌آور در المپیادها بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان راه می‌یابند و حداقل ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به پذیرش آنها اختصاص می‌یابد. این گروه از دانش‌آموزان مهر امسال وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

پورثانی با اشاره به اینکه برنامه های تدوین شده توسط معاونت پرورشی با نیازهای دانش‌آموزان سازگار نیست، گفت: در برنامه کافه دخترانه به دانش‌آموزان گفتیم که خودشان برنامه مدنظرشان را بنویسند.

وی با اشاره به طرح ویژه توسعه اردوگاهی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در اردگاه‌ها اتفاقات ویژه بیفتد و متناسب با روحیات دانش‌آموزان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح نماد متذکر شد: ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز غربالگری شده‌اند و مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان در حال انجام است و پروتکل‌های مداخله مختصر انجام شده و خط تلفنی مشاوره دانش‌آموزی ۱۵۷۰ در تمام استان‌ها فعال شده است. همچنین جلساتی را با وزارت بهداشت و بهزیستی داشتیم و پیش‌بینی این است که ۵ درصد از افراد بعد از مرحله مصاحبه به این سازمان‌ها ارجاع شوند.

پورثانی متذکر شد: ۷۷ درصد مدارس اطلاعات را در سامانه نماد تکمیل کرده‌اند.

وی درباره سلامت روان دانش‌آموزان گفت: تا زمانی که مدرسه دائم مکانی برای آموزش صرف باشد سلامت روان او به مخاطره می‌افتد، باید کاری کنیم دانش‌آموز در مدرسه محصور در ساحت علمی نشود و باید ساحت‌های دیگر را فعال کنیم‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان اتباع مطرح کرد: برنامه درسی و پرورشی این دانش‌آموزان که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند همانند دانش‌آموزان ایرانی است.

پورثانی افزود: یکی از جدی ترین مسائل در نظرخواهی از کارشناسان این بود که برنامه‌های پرورشی برای دانش‌آموزان جذاب نیست و در حال تغییر برنامه‌ها هستیم. هم اکنون تمام دانش‌آموزان حداقل یک خدمت پرورشی می‌گیرند از یک اردوی محدود تا برنامه‌های بیشتر اما مهم این است که برنامه‌ها چقدر موثر بودند و باید بتوانیم اثرگذاری برنامه‌های تربیتی در دانش‌آموزان را احصا کنیم.

وی متذکر شد: بیشترین تماس‌ها با سامانه تلفنی ۱۵۷۰ در بحث تعارضات فرزندان و والدین و هدایت تحصیلی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.